Letošní velkolepé módní události začaly na americkém kontinentu, pokračovaly v Evropě a nyní se na malou chvíli přesunuly do japonského, potenciálem ověnčeného Tokya, které v probíhajících dnech hostilo svůj vlastní týden módy, jehož hlavním sponzorem je Mercedes-Benz.
Týden módy v Tokyu má na starost organizace Japan Fashion Week a probíhá tradičně dvakrát do roka, v březnu a říjnu. Mě na první pohled zaujaly její tři slogany, ze kterých čiší přání do budoucna a obrovská touha se více prosadit:
- Stát se vstupní bránou pro celosvětový úspěch nových návrhářů.
- Stát se počátečním bodem pro spolupráci mezi návrháři, průmyslovou výrobou a oděvními prodejci.
- Učinit Tokio více módním a zábavným.
Letošní ročník probíhal ve dnech 17. – 23. března a kolekce podzim/zima 2013-14 na něm představilo celkem 48 značek, přičemž většinu módních přehlídek šla sledovat živě na http://tokyo-mbfashionweek.com/en/the16th/live/. Jedním z hostů byla dokonce i návrhářka Vivenne Tam, která předvedla své černočervené vábení.
Kolekcí japonského týdne módy se většinou docela obávám. Nicméně již poněkolikáté za sebou jsem z mnoha modelů nadšená a lze poznat, že Asiatům nechybí ten správný tah na branku. Stihla jsem zaznamenat pouze jedinou přehlídku, díky které mne tak trochu jímala hrůza, ale to je zase jiná pohádka a na výstřelky jsme přece v Japonsku zvyklí.
Značka Cotoo, již má na starost Shuzo Hayashi (v minulosti pracující např. pro Harrods a Old England) vsadila především na ženskost a romantický styl, ten okořenila důrazem na siluetu pomocí peplum topů a barevným pásků.
Mladík Motonari Ono sbírající své zkušenosti u Bora Aksu vsadil na jediné – výšivka, výšivka a zase jeho mistrovská výšivka. K té přidal volány, zajímavě řešené kabáty s výraznými zipy a působivý detail mašle.
Sara Arai a její značka araisara si bere za cíl vyjádřit propojení mezi tradiční orientální kulturou a módou. K tomu dopomáhají černé odstíny v kombinaci s barevnými prvky, transparentní materiály, zdobené rukávy i černobílé kombinace.
Yasutoshi Ezumi, bývalý asistent v týmu zesnulého Alexandra McQueena, založil svoji značku v roce 2010. Snaží se vytvářet novinky ve vlastním a ojedinělém podání – černočervené kombinace, přepásání páskem či svetry s výraznými širokými límci.
Jotaro Saito kombinuje klasické a moderní pojetí. Výsledkem jsou zajímavá kimona různých střihů a barev, často vytvářeny metodou patch-work.
Nakonec bych ráda zmínila společnost Matohu, která mne zaujala použitím různých odstínů modré barvy a také pletenin v zajímavém mixu s kůží.
Hezký zbytek víkendu!
Foto:
http://www.style.com
http://www.facebook.com/japanfashionweek/

Super článek. Do Tokya na FW bych se jednou strašně ráda zajela podívat. 🙂
Style Without Limits
Milá Lucko,
moc díky! Určitě bych návštěvou taky nepohrdla, je to zase úplně něco jiného než 4 největší týdny módy.
amazing!
http://www.glamourgirl-bg.blogspot.com