Recenze knihy: Fashion now 2

Knihu Fashion now 2 jsem kupovala někdy před půlrokem, myslím jako odměnu za úspěšné zimní zkouškové 🙂 Je to další kniha bez pevné vazby formátu A5, o kterou se postaralo vydavatelství TASCHEN, známé pro svoje knihy o umění, fotografiích a módě. Pokud si dobře pamatuji, kniha stála něco kolem 350 Kč, což je na bezmála 600 stran hodně přijatelná cena.

Jejími editory jsou Terry Jones a Susie Rushton. Tony začal svoji kariéru jako redaktor Vanity Fair a britského Vogue, poté ale založil vlastní studio, které produkovalo katalogy, reklamní kampaně, výstavy a knihy pro Taschen. Susie psala jako novinářka na volné noze pro britský Vogue, Another Magazine a Spruce. Od roku 2003 pracuje jako módní reportérka v novinách The Independent a The Independent on Sunday.

Kniha začíná úvodními články o módních značkách či pánských módních přehlídkách. Poté ale už následuje představení 160 nejznámějších světově proslulých návrhářů a jejich práce. Pod jménem návrháře/jeho značky je vždy uvedeno motto, kterým se daná osoba v životě řídí, poté je většinou lehce naťuknut návrhářův život, studia a začátky práce. Každému je věnováno zhruba 2-8 stran, vše doplňuje mnoho kvalitních fotografií. Výhodou je i to, že všechny medailonky jsou psány ve třech jazycích – anglicky, francouzsky i česky. Součástí je také malé interview, ve kterém návrháři polemizují o své kariéře, zamýšlí se nad svojí inspirací, definují krásu jako takovou nebo připomínají osobnosti, které je nejvíce ovlivnili.

„Pravděpodobně nejrozsáhlejší, nejúplnější a nejlépe napsaná encyklopedie „kdo je kdo“ v současné módě.“

Edge Magazine, New York

S odstupem času mohu tuto knihu rozhodně doporučit, pokud nad ní třeba váháte nebo nevíte, čím byste si mohli udělat napříště radost. Určitě se také stane vynikajícím typem na dárek. Její kvalita vás nadchne a kniha vás zachrání při nejednom propršeném dni, tak jako se mi děje právě dnes. Rozhodně ji doporučuji a koupila bych si ji znovu.

Hezký pátek! Monika