Jak se akreditovat na London Fashion Week

back

Dostat se na jeden ze čtyř velkých týdnů módy byl vždy jeden z mých velkých snů. Od té doby, co pracuji jako fashion editor v Iconiqu, jsem se ale rozhodla začít pracovat na tom, přeměnit svůj sen na jasný cíl, který si co nejdříve splním. Po dvou letech (skoro) každodenního psaní, občasného mlácení hlavou do klávesnice (a příznávám, že občas i mlácení do zdi) a naříkání nad prací, která mne přesto všechno naplňuje, jsem se rozhodla zažádat o akreditaci na London Fashion Week.

Možná vám to připadá jako nereálná možnost pro vás samotné, ale vězte, že jako Alenka v říši divů se budete cítit jen prvních pár minut. Respektive do té doby, než vám přijde osobní pozvání na několik přehlídek a potvrzená registrace přímo od British Fashion Council.

Připraveni pokořit nečekané? Jdeme na to!

IMG_7073

1. Zdroj informací

Vždy se musí někde začít a když si nevím s čímkoli rady, jdu googlit. Na konci srpna minulého roku jsem tedy prohledávala české i zahraniční články lidí, kterým se podařilo na LFW úspěšně akreditovat, redaktory i bloggery. Nějaké články najdete např. zde, zde i zde. Perfektní článek s mnoha dalšími informacemi o Londýně, najdete u holek z A Cup Of Style, které mají také cenné zkušenosti.

Pro začátek si udělejte několik poznámek, ať víte, která bije a co všechno bude potřeba zařídit. (Na tomto místě je nutné zmínit, že akreditovat se můžete jako novinář, blogger, fotograf, stylista, designér nebo nákupčí. Hádám, že nejčastěji této možnosti využijí novináři/redaktoři a bloggeři – potom je nutnost mít už poměrně slušnou čtenářskou základnu. Nemohu říci přesně kolik tisíc unikátních návštěv musíte denně mít abyste prošli sítem, ale slušná čísla na české poměry se podle mě pohybují někde nad hranicí 2-3 tisíce návštěv/den.)

2. Registrace

Ze zmíněných článků je dost dobře patrné, co vše bude potřeba zařídit, koho kontaktovat a kdy, na co si dát pozor a jak vytunit svůj průvodní dopis. Ze všeho nejdřív ale začněte registrací, která se otevírá několik týdnu před začátkem LFW. Ta letošní se uzavírá v PÁTEK 13. 2. 2015, takže pokud jste se na poslední chvíli rozhodli zkusit to, máte ještě šanci. Další postup se odvíjí od toho, jakou větev průmyslu reprezentujete, já popisuji registraci z pozice redaktora.

Nejdříve si vyberete typ události, na kterou se chcete akreditovat, v našem případě tedy London Fashion Week. V dalším kroku vybíráte typ registrace (international press), vyplníte kontaktní údaje a odvětví zájmu. Následují informace o firmě, kterou budete během LFW zastupovat (ta bude poté vytištěna na vaší press kartě). Třetím krokem je vyplnění vaší londýnské adresy, což může být pro někoho kámen úrazu (jakou mám vyplnit adresu, když ještě ani netuším zda akreditaci dostanu?).

Londýnská adresa je potřebná pro designéry, jelikož většina z nich nezasílá pozvánky přes email, ale přímo poštou, a ne mimo území Velké Británie. Nejlépe na tom budou ti, kteří mají v Londýně známé, kamarády, ke kterým si tak budou moci všechny pozvánky nechat zaslat. Já to napoprvé riskla (zamluvila ubytování dříve než měla potvrzenou registraci) a vyšlo to. Bez vyplněné adresy nebude vaše akreditace přijata ke zpracování! Poslední fází je dovyplnění důležitých informací jako je doporučující dopis od šéfredaktora, editorial, odkazy na vaše články. Mám pro vás tip – zahlťte je informacemi, pošlete třeba i články, které jste zpracovávali v minulosti o LFW nebo britských designérech, šoupněte jim tam report z Google Analytics za posledního půl roku, ať ví, že vás někdo čte. Registrace je poté odeslána ke schválení, což má na starost British Fashion Council, chce to chvíli trpělivosti.

IMG_7334

3. Jak kontaktovat návrháře?

V mezičase ale neusínejte na vavřínech a zhruba měsíc až tři týdny před začátkem LFW (si kupte levné letenky) a začněte kontaktovat PR zastoupení jednotlivých návrhářů, o jejichž přehlídky máte zájem. Registrace je totiž jedna věc, ta vám umožní pouze vstup do areálu Somerset House, popř. na nějaké výstavy či dýchánky v pop-up showroomech začínajících návrhářů. Návrháře ale musíte oslovit přímo a jednotlivě žádat o vstupenky.

Na velká jména jako Burberry, Mulberry nebo JW Anderson můžete okamžitě zapomenout, jejich seznamy jsou myslím plné na několik let dopředu a pokud nepracujete ve Vogue, nemáte moc šanci se na tyto přehlídky propracovat. Ale nenechte se odradit! Mrkněte sem, kde najdete oficiální program letošního LFW a dole vpravo také soubor s názvem Ticket Requests for Press. Ještě ho neotevírejte nebo spadnete ze židle. Obsahuje totiž poměrně široký seznam pí-áristů a bude vám sloužit jako podklad k následující části.

4. Co píšeme PRistům i samotným designérům

V další fázi je nutné vymyslet obsah emailu, který bude kostrou celé vaší žádosti o vstupenky na jednotlivé módní přehlídky, což je důležitá věc, tak si na ní nechte záležet a věnujte jí hodně času (věřte mi, že se vám to v plné síle vrátí). Každého PRistu oslovujte jménem, pokud je uvedeno, uděláte dojem (ano, znamená to tedy napsat kolem 70-80 originálních emailů, což zní šíleně, ale chcete se tam dostat, ne?). Nejdříve se představte, řekněte odkud jste, pro co píšete a jaké články jsou vaší náplní práce. Bod k dobru si připíšete v momentě, kdy nasdílíte odkaz na svůj článek z minulosti, který se žádosti bezprostředně týká.

Připište, jakou máte čtenost, o kolik lístků a na jakou přehlídku přesně žádáte, proč tam chcete a co z toho budou mít oni (jaký bude váš výstup – budete fotit, napíšete potom článek?). Nezapomeňte připojit svoji emailovou i londýnskou adresu, ať vědí, kam vám ty lístky mohou poslat. Pokud již znáte své ID (viz bod 5), doplňte ho do předmětu emailu. Srdečně a bez chyb se rozlučte a věřte si, že to vyjde. Odpovědí dostanete minimum, ale to neznamená, že se s vámi nepočítá, jen na to prostě není před zahájením týdne módy čas a vše se zařizuje za pochodu i po samotném zahájení LFW.

Kontakty najdete v již zmiňovaném dokumentu. Další možností je kontaktovat Fashion Scout, na této platformě najdete spoustu dalších přehlídek začínajících návrhářů, které rozhodně stojí za to navštívit. Já loni třeba byla moc mile překvapena a doufám, že dostanu pozvánky i letos.

5. Obdržení vašeho ID a pozvánek

Několik dní před samotným začátkem LFW obdržíte potvrzenou registraci včetně přiděleného kódu (ID, vytiskněte si ji a vezměte s sebou), ten můj má např. šest čísel, díky kterým se zpětně můžete nalogovat do systému přihlašování a ještě vše upravit. Některé pozvánky jsou vám v tom momentě doručovány na email (pouze výjimečně) a značná část na vás už čeká v londýnské schránce. Doufám, že budete mít to štěstí a některé budou ručně nadepsány. Udělá vám to radost 🙂 Svoji účast nezapomeňte krátkým emailem na uvedenou adresu potvrdit.

IMG_7027

Pokud se ocitnete v situaci, že je vám registrace zamítnuta, ale máte koupené letenky i domluvené ubytování, zkuste si nenechat zkazit radost a překážku pokořit, jelikož je velká šance, že registraci přece jen dostanete. Pouze o ni budete žádat na místě u pultíku přímo v jednom z křídel Somerset House, kde vyplníte příslušné dokumenty. Přece se nenecháte polekat!

Pokud máte další otázky nebo si s něčím ohledně akreditace na LFW nevíte rady, budu ráda, když se ozvete sem do komentářů nebo na některý z mých účtů na sociálních sítích. Good luck and See you in London!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...